Wednesday, November 24, 2010
utk permainan galah panjang 1st kte kne la bt gelanggang utk bermain.pastikan saiz setiap kotak lebih panjang dr depa setiap pemain..
galah panjang memerlukan 2group utk bermain.1group pelari (jalan) dan 1group lg jd penghalang (jadi)..
apabila permainan bermula sorg ketua (tengah) akan dilantik dan hanya ketua shj yg blh melalui garisan tengah.dan penghalang (jadi) yg laen hanya dibenarkn melalui garisan masing2..
matlamat permainan ini adalah utk berlari ke penghujung gelanggang dan patah balik semula ke permulaan gelanggang tanpa disentuh oleh penghalang (jadi)..
apabila salah sorg drpd group yg pelari (jalan) kene sentuh dgn penghalang (jadi) secara automatik pemain akan terkeluar (mati)..
permainan akan berubah sekiranya semua pelari (jalan) tersingkir.group penghalang (jadi) akan jadi pelari (jalan) dan begitu sebaliknya..
sekiranya pelari (jalan) berjaya sampai semula ke permulaan gelanggang dia akan dijulang sebagai hero dan permainan akan bermula semula.pelari yg tersingkir (mati) akan masuk semula ke gelanggang utk memulakan permainan yg baru..
Posted by nicko at 12:09 AM
Tuesday, November 23, 2010
bulan 10 yg lepas sempat jgk la bt trip ke pulau selingan.pulau selingan ni terletak sejam perjalanan dr bandar sandakan mggunakan bot laju..
pulau ni kecik je xbesar mane pn.tp sesuai utk aktiviti utk snorkeling sbb air laut yg jernih, terumbu karang yg cantek dan masih lg terpelihara.pulau selingan jugak tempat penyu mendarat utk bertelur antara bulan julai dan bulan disember..
dgn gaye yg excited xsabar nk terjun ke laut
bile dh terjun mmg xigt ape la.kt dlm air tu mmg la cantek sgt.ikan nemo tu mmg byk la.kalo naseb baek blh la jmpe penyu cr mkn..
dh tgh hari tgh rest dulu kjp kemudian sambung semula utk sesi ke-2
pantai pulau selingan ni pn puteh je masih terpelihara sbb xramai lg yg dtg ke pulau ni.yg byk dtg pn penyu je kot..LOL
Posted by nicko at 12:56 AM
Monday, November 22, 2010
Sunday, May 30, 2010
Tuesday, May 25, 2010
1. Coca-Cola was originally green.
2. Most common name in the world is Mohammed.
3. The name of all the continents ends with the same letter that they start with.
4. The strongest muscle in the body is the tongue.
5 There are two credit cards for every person in the United States.
6. TYPEWRITER is the longest word that can be made using the letters only on one row of the keyboard.
7. Women blink nearly twice as much as men!
8. You can't kill yourself by holding your breath.
9. It is impossible to lick your elbow.
10. People say "Bless you" when you sneeze because when you Sneeze, your heart stops for a millisecond.
11. It is physically impossible for pigs to look up into the sky.
12. The "sixth sick sheik's sixth sheep's sick" is said to be the toughest tongue twister in the English language.
13. If you sneeze too hard, you can fracture a rib. If you try to Suppress a sneeze; you can rupture a blood vessel in your head or neck and die.
14. Each king in a deck of playing cards represents great king from History. "Spades" - King David; "Clubs" - Alexander the Great; " Hearts" - Charlemagne; "Diamonds" - Julius Caesar.
11 x 11=121
111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987, 654,321
16. If a statue of a person in the park on a horse has both front legs in the air, the person died in battle. If the horse has one front leg in the air, the person died as a result of wounds received in battle.
If the horse has a all four legs on the ground, the person died of natural causes.
17. What do bullet proof vests, fire escapes, windshield wipers and laser printers all have in common?
Ans. - All invented by women.
18. Honey - This is the only food that doesn't spoil.
19. A crocodile cannot stick its tongue out.
20. A snail can sleep for three years.
21. All polar bears are left handed.
22. American Airlines saved $40,000 in 1987 by eliminating one olive from each salad served in first-class.
23. Butterflies taste with their feet.
24 Elephants are the only animals that can't jump.
25. In the last 4000 years, no new animals have been domesticated.
26. On average, people fear spiders more than they do death.
27. Shakespeare invented the word 'assassination' and 'bump'.
28. Stewardesses are the longest word typed with only the left hand.
29. The ant always falls over on its right side when intoxicated.
30. The electric chair was invented by a dentist.
31. The human heart creates enough pressure when it pumps out to the body to squirt blood 30 feet.
32. Rats multiply so quickly that in 18 months, two rats could have over million descendants.
33. Wearing headphones for just an hour will increase the bacteria in your ear by 700 times.
34. The cigarette lighter was invented before the match.
35. Most lipstick contains fish scales.
36. Like fingerprints, everyone's tongue print is different
37. And finally 99% of people who read this will try to lick their elbow.
Posted by nicko at 8:19 PM
Friday, April 30, 2010
Thursday, April 1, 2010
Located in One Utama, Otak-Otak Place is a cosy restaurant serving up a local delicacy. If you don’t already know, is a type of fish cake made by mixing fish paste with spices, resembling brain matter, hence its name.
The menu is extensive; we were surprised to find burgers and meatballs that came with. We started off with 5 sticks of (RM5.50) wrapped in traditional pandan leaf. It tasted like processed meat and not the slightest bit spicy. For something different, we tried the Otak-Otak Meatballs (RM6.50). The batter has a heavy coconut taste that envelops the rather bland filling.
For main course, the Grilled Otak-Otak Burger (RM8.90) was our choice, coming with side dishes of baked beans, mixed vege and wedges. This dish is tasty! This time there’s a little more fishy and spicy flavour to the otak-otak. Sandwiched between buns, lettuce and tomato, that’s a well-balanced, healthy meal.
Posted by nicko at 5:23 PM
Saturday, March 27, 2010
Earth Hour is a global event organized by WWF (World Wide Fund for Nature, also known as World Wildlife Fund) and is held on the last Saturday of March annually, asking households and businesses to turn off their non-essential lights and other electrical appliances for one hour to raise awareness towards the need to take action on climate change. Earth hour was conceived by WWF and The Sydney Morning Herald in 2007, when 2.2 million residents of Sydney participated by turning off all non-essential lights.Following Sydney's lead, many other cities around the world adopted the event in 2008.Earth Hour 2010 will take place on March 27, 2010 from 8:30 p.m. to 9:30 p.m., local time.
Posted by nicko at 2:38 AM
Friday, March 5, 2010
venue : kolej shahputra
time : 3:00-6:00
persembahan tarian dr kanak2
aziz satar & mustapha maarof sbg juri
peminat setia p.ramlee
pak ajis sempat menyanyikan lagu berkorban apa saja
p/s : al-Fatihah bt Allahyarham, pemergiaan mu tiada pengganti
Posted by nicko at 8:17 PM
Thursday, March 4, 2010
Wednesday, March 3, 2010
Sunday, February 28, 2010
mule2 jmpe kete kontrol kt dalam stor.bukak abes sume tggl body je
lepas korek body letak motor ngn pisau kecik kt bwh kete tu.
lps tu try la blkg umah potong rumput..
Posted by nicko at 1:11 AM
Tuesday, February 23, 2010
minggu lepas mmg panas gle la.naseb la minggu ade jgk hujan sket2.ade org ckp el nino la,la nina la.tah natang ape tah nino ngn nina ni tah.nme mcm awek je.
mgkn sempena name awek hot kot tp bkn maen lg panas.
Posted by nicko at 1:35 PM
Thursday, February 4, 2010
last weekend yg sungguh memenatkan tp sgt2 seronok.club civil engineering kolej aku telah menganjurkan Kem Intergriti 1hati yg bertempat di Gunung Senyum, Jengka, Pahang.sbg sorg student bnd2 cmni mmg aku ske.haha..
setelah setengah berjalan,jmpe pulak dgn gua terang bulan.menurut abg ranger kt sini,gua ni mmpunyai 1lubang di bhg atas dan bila bulan mengambang
byk la pontianak dtg cahaya bulan akan menerangi gua yg gelap gelita tu dgn warna pelangi.wah,mmg cantek gle la..
1lagi gua yg bes adalah gua kolam7.gua ni mmpunyai gua 7kolam yg bertingkat dan airnya sgt jernih.dgr2 cite la dulu gua ni tempat puteri bunian mandi.wah! apesal skrg dh xde puteri bunian.komfem ramai yg dtg gua ni cuci mate.haha..
Posted by nicko at 4:50 AM